Αρχική
2ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Διδακτικό Προσωπικό
Ιστορική Διαδρομή
Οι τάξεις μας
Τμήματα - Ειδικότητες
Άλλοι χώροι
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Πολιτιστικές Εκδηλώσεις
Ενδιαφέρουσες συνδέσεις
Επικοινωνία
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τμήματα - Σχολικό Έτος 2002-03

Το Τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης (Ολοήμερο) το σχολικό έτος 2002-2003.

ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ. Στο 2° Δημ. Σχ. Χίου λειτούργησε κατά τη σχολική χρονιά 2002-2003 Ολοήμερο Σχολείο με υπεύθυνες δασκάλες τις Γιαννιτσάκη Αφροδίτη και Μπουγδάνου Ελένη. Οι ειδικότητες που πλαισίωναν το πρόγραμμα ήταν αυτές της Ολυμπιακής Παιδείας, της Μουσικής, του Χορού, της Πληροφορικής και των Αγγλικών. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 21 παιδιά όλων των τάξεων.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ. Το πρόγραμμα του Ολοήμερου Σχολείου λειτούργησε ικανοποιητικά χάρη στη διάθεση και την επιτυχή συνεργασία του Διευθυντή του σχολείου κ. Νίκου Καρτάλη των υπευθύνων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, των γονέων και των μαθητών. Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αφορούν την έλλειψη ιδιαίτερου χώρου (το τμήμα στεγάζοταν σε τάξη που φιλοξενούσε από το πρωί μαθητές) με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βέβαια ο Διευθυντής του σχολείου μας επισήμανε σε όλο το διδακτικό προσωπικό ό τι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι έχει σχέση με την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου (αίθουσες, εποπτικά μέσα, Η/Υ κ.τ.λ.) που θα διευκόλυνε το έργο μας, όμως η έλλειψη ξεχωριστού χώρου περιορίζει τις δυνατότητες μας και δυσχεραίνει το έργο μας. Το θέμα του ωραρίου ήταν ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα. Αρκετοί γονείς δυσανασχέτησαν με την υποχρεωτική αποχώρηση των παιδιών τους στις 16.00 μ.μ. και τέσσερις μαθητές έπαψαν να παρακολουθούν γιατί δεν εξυπηρετούσε τους γονείς τους η ώρα λήξης του προγράμματος. Καλό θα ήταν να διατεθεί αυτοκίνητο, που να εξυπηρετεί τα παιδιά για τη μετακίνηση προς το σπίτι τους την ώρα αυτή. Όσον αφορά το γεύμα των παιδιών δεν υπήρχε βέβαια τραπεζαρία, όμως τα παιοια γευμάτιζαν στο γραφείο των δασκάλων οπουτο ψυγείο και η κουζίνα και οχι στο χώρο που μελετούσαν. Οι υπεύθυνοι καθαριότητας του σχολείου μας φρόντιζαν για την καθαριότητα του χώρου χωρίς να λείπουν βέβαια "μικροπροβλήματα". Κατά την εφαρμογή του προγράμματος παρατηρήσαμε ότι πολλές φορές στις μεγάλες τάξεις (Δ'-Ε'-Στ') δεν επαρκούσε ο χρόνος για προετοιμασία και ενισχυτική διδασκαλία λόγω της συχνής εναλλαγής ειδικοτήτων. Ακόμη τα παιδιά των μικρών τάξεων κουράζονταν, ιδιαίτερα κατά το α' τρίμηνο ώσπου να συνηθίσουν τη διάρκεια και την ιδιαιτερότητα του προγράμματος. Τέλος ένα πρόβλημα κοινό και δικό μας και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ήταν η ανομοιογένεια του τμήματος από την άποψη της ηλικίας αφού πολλές φορές είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα παιδιά έξι και δέκα ή δώδεκα χρονών.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. Σχετικά με το θέμα του ωραρίου πιστεύουμε ότι για να λειτουργήσει σωστά ο θεσμός και να τον εμπιστευθούν οι γονείς πρέπει να τηρηθεί πιστά. Έτσι οι γονείς που θα αποφασίσουν να παραμείνει το παιδί τους στο Ολοήμερο θα καταλάβουν ότι το συμφέρον του παιδιού τους είναι να μείνει ως τις 16.00 μ.μ. Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερα διδακτικά αντικείμενα στις μικρές τάξεις γιατί οι μαθητές των τριών πρώτων τάξεων έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και κουράζονται ευκολότερα. Πρέπει ακόμα να κατανοήσουν οι δάσκαλοι του πρωινού ωραρίου ότι είναι άσκοπο να φορτώνουν τους μαθητές με πολλές κατ' οίκον εργασίες που πρέπει να γίνουν στο Ολοήμερο, αλλά με λίγες και ποιοτικές ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος. Επίσης να προσπαθήσουν όλοι για συνεργασία πρωινής και απογευματινής ζώνης με συνεχή και ουσιαστική επαφή εκπαιδευτικών πρωινού ωραρίου και ολοήμερου. Τέλος υπάρχει χρόνος κατά την εφαρμογή του πρόγραμμακκ για διαφορετικές δραστηριότητες (επισκέψεις, θεατρικές παραστάσεις). 

 
Το Τμήμα Ένταξης του Σχολείου μας λειτουργεί από το σχολικό έτος 1990-1991. Φέτος η δασκάλα μας είναι η κ. Μαργαρίτα Μαρτάκη. Στην τάξη μας φοιτούν 22 παιδιά από όλες τις τάξεις. Ο αριθμός αυτός δείχνει ότι χρειαζόμαστε περισσότερο διδακτικό προσωπικό. Στόχος του τμήματος είναι η ενίσχυσή μας σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Η συνεργασία με τους γονείς μας είναι πολύ ικανοποιητική. Τακτικές συναντήσεις και συζητήσεις εξυπηρετούν την επιτυχία του κοινού σκοπού. Ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου για να στηρίξει την προσπάθειά μας ανέλαβε την ανακαίνιση του χώρου. Βασική μας αρχή: "Μπορούμε …"
 
Το Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας λειτουργεί με το δάσκαλο Παναγιώτη Σακουλά. Σε αυτό μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης εξοικειώνονται με τη λειτουργία του Η/Υ, χρησιμοποιούν διάφορα εκπαιδευτικά λογισμικά και πλοηγούνται στο διαδίκτυο για να βρουν υλικό για να εκτελέσουν διάφορες εργασίες. Στη φωτογραφία το τμήμα της Στ2΄ με τη δασκάλα τους Αγγελική Φιστουρή.